ליטוש מרצפות

ליטוש המרצפות – הסרת שכבה דקה מהאבן, על מנת להחזיר לאבן את המראה הנקי והמבריק של האבן.

את פעולת הליטוש כדאי וצריך להתאים לסוג המרצפת שלכם, ולבצע את הליטוש בעזרת מכונות ומכשור שמתאים לסוגי המרצפות שיש לכם.
מדוע לעשות ליטוש למרצפות?

עם השנים מתרחש תהליך טבעי של שחיקת המרצפות שלכם, אבק ולכלוך ששוקעים ומוטבעים בתוך המרצפת, סימני גרירת רהיטים, ושומנים ששקעו בתוך האבן יוצרים לאבן מראה מלוכלך, לא משנה כמה תנקו אותם באמצעים רגילים. הפתרון הוא ליטוש מרצפות. תהליך הליטוש מסיר חלקיקים זעירים של האבן, ובכך מסיר את הלכלוך הקיים, ומאוורר את האבן, מחזיר לה את המראה הטבעי שלה.
איזה מרצפות ניתן ללטש?

ליטוש מרצפות ניתן לעשות רק למרצפות שעשויות מאבן טבעית או חצי טבעית כמו שיש, או מרצפות שומשום. לקרמיקה, וגרניט פורצלן, לא ניתן לעשות ליטוש. מרצפות האבן הטבעית והחצי טבעית עדיין בשימוש נרחב בבניה, וכמובן, קיימות בבתים ישנים. כיום קיימת מגמה של שמירה על הרכיבים הטבעיים של הבית, גם כאשר מחדשים אותו, ליטוש מרצפות הוא הדרך היעילה ביותר לחדש את הרצפה הישנה בבית שלכם.
כיצד מתבצע התהליך עצמו?

תהליך הליטוש נעשה על ידי אנשי מקצוע, בשילוב מכונות ליטוש שבהן מותקנות מלטשות אבן או מלטשות יהלום. בזמן הליטוש ניתן ללטש את האבן בתהליך שיוצר אבק רב, או בשיטה של ליטוש בעזרת מים, שמונעת את הופעת האבק. סוג הליטוש נקבע על ידי בעל המקצוע בהתאם לסוג האבן ולצורך. בעזרת המלטשות מסירים חלק מהשכבה העליונה של האבן, זוהי שכבת ציפוי שניתנה לה במפעל, כדי לשמר את האבן הטבעית, הסרת השכבה העליונה מסירה את הלכלוך. במידה ויש סדקים באבן או עקמומית, נתקן גם אותם בשלב זה. לאחר סיום הליטוש, יש צורך לבצע ניקוי של האבן, ואז מריחת חומרים ייחודיים ששומרים על האבן, ומונעים תהליכי ספיגה ולכלוך באבן.

ליטוש מרצפות ניתן לעשות בליטוש מט, חצי מט או מבריק, בהתאם לרצון הלקוח, ולהעדפה שלו. הרבה אנשים אוהבים את המראה המבריק שמאפשר גם ניקיון קל ומהיר של האבן.